Kommenteeri

Sportlasena sotsiaalmeedias

Sotsiaalmeedia on koht, kus ristuvad väga erinevate inimeste teed. See on koht, mis annab palju võimalusi, kuid samas paneb kasutajatele peale ka vastutuse. See on kanal, kus kasutajate igat sammu jälgivad paljud võõrad silmapaarid, kellele muidu oma elust nii palju ei räägiks. Kuidas saavad aga sportlased sotsiaalmeediat enda huvides ära kasutada ja mis on need asjad, mis peaksid internetiavarustest pigem eemale jääma? Rääkisime antud teemal sportlaste, ajakirjanike ja  sponsorite esindajatega, kelleks olid rannavõrkpallur Rivo Vesik, Postimehe spordiajakirjanik Madis Kalvet, Värska Vesi OÜ turundusjuht Birgit Kadak ning Europark Estonia OÜ tegevjuht Karol Kovanen.


Kes jälgivad sportlaste toimetamisi?

Kui arvestada asjaolu, et 130 Facebooki sõpra, kelle puhul on privaatsussätted pandud „nähtavad sõprade sõprade peale“, näeb postitatud sisu enam kui 17 000 inimest, siis on väga raske esitatud küsimusele vastata. Fakt on see, et sotsiaalmeedia ei ole privaatkanal ükskõik, milliseid privaatsussätteid kasutada ja seda peaks iga sportlane arvestama. Seda ka siis, kui on avalikuks kasutuseks on loodud fännileht ja isiklikku sotsiaalmeedia kanalit püütakse hoida privaatsemana. Sellist teed on näiteks läinud Rivo Vesik, kes isikliku konto on Facebooki teinud hoopis teise nimega ning avalikult toimetab ta Rivo Vesik-Kristo Kollo fännilehega. Küsisime Rivolt, miks on ta just seda teed läinud?

„Kuna minu ja Kristo näol on tegemist võistkonnaga, siis sai tehtud otsus ka Facebookis mainekujundust pigem võistkonnana teha. Samas saab ka seal teha isiklikku mainekujundust, selleks ei pea kasutama isiklikku Facebooki kontot,“ rääkis Vesik, kelle hinnangul on sotsiaalmeedia koht, kus sportlased võiksid kindlasti nähtaval olla ja aktiivselt tegutseda. „Sotsiaalmeedia hõlmab nii-öelda suurt turgu, keda muidu kätte ei saa. Seal liiguvad ju väga palju fännid, kellele sportlane peaks enda tegemiste kohta infot jagama. Samuti on sotsiaalmeedias nähtav

11011961_733015216843716_3935787037249607932_n
al olemine oluline toetajatele, kes sportlaste juures just nähtavust hindavadki,“ on Vesik sotsiaalmeedias figureerimise olulisuses kindel.

Tema sõnu kinnitavad ka Birgit Kadak ja Karol Kovanen, kes mõlemad leiavad, et sportlase nähtaval olek ja tema populaarsus on ühed nendest argumentidest, mis määravad toetuse saamise. „Sponsorluse võti on kontaktide arvus ja kuvandis. Sport peab suutma näidata, kui paljude inimesteni ta tegelikult jõuab ja milline on tema mõju nendele inimestele. Kui Sul on võistlused kus puudub publik ja pole ka muud kajastust, siis pole see ühegi firma jaoks ühel ega teisel moel turundus. Sotsiaalmeedia on üks väga tõhus kommunikatsioonikanal ja sellel on ka link meediaga. Kui sport ja sportlased suudavad toota regulaarselt huvitavat infovoogu, siis tekib sellele tarbijaskond ja ka online meedia jälgib ning põimib sealt lugusid oma uudisvoogu,“ selgitas Kovanen enda mõtteid, milles leidub ka viide ajakirjandusele. Mõte, et ajakirjanikud sotsiaalmeediat jälgivad, on kindlasti läbi käinud ka iga sportlase peast. Vähemalt peaks olema, kui arvestada, et sportlased on avaliku elu tegelased, kellele laieneb ka sellest tulenev õiguste-kohustuste-vastutuste suhe.

 „Tippsportlased on nii oma ala kui kogu spordi eeskujud ja –kõnelejad. Kui suudad olla positiivselt kütkestav ja haarata suuremat hulka inimesi, siis oled ka sponsorile atraktiivsem,“ rääkis Kovanen, kuid lisas, et tihtipeale arvatakse ekslikult, et just medal on see, mis toob sponsorid õuele. „Loomulikult annab medal sportlasele koheselt hoopis teise kaalukategooria, aga siiski loeb see, kuidas tänu medalile saadud tähelepanu osatakse ära kasutada.

Karol Kovanen, Europark Estonia tegevjuht; Eesti Ujumis- ja Eesti sulgpalliliidu president

Küsisime Postimehe ajakirjanik Madis Kalvetilt, et kuidas selle jälgimisega siis on?

Kalveti sõnul on sotsiaalmeedia väga tänuväärne koht, kust saada sportlase kohta uut ja uudisväärtuslikku infot. Samas aga tasub igal sportlasel meeles pidada, et…. /artikli täistekst on loetav Ajakirja Sport augustinumbris/

Artiklis veel:

  • Mida peab sportlane sotsiaalmeedias jälgima?
  • Mis peitub hea fännilehe taga?
Artikkel ilmus ajakirja Sport augustinumbris. Kui aga on soovi antud teemat arutada ja edasi mõelda, siis võib julgelt  kirjutada autorile - greete@atiim.ee.

Lisa kommentaar

Email again: