Kommenteeri

Integreeritud turunduskommunikatsioonist – lihtsalt ja lühidalt

Jaanuari alguses avanes meil võimalus rääkida Viimsi Gümnaasiumi noortele integreeritud turunduskommunikatsioonist. Loomulikult haarasime sellest toredast pakkumisest kinni ja võtsime eesmärgiks keerulisena tunduv sõnaühend üheskoos lahti muukida ja kõigile selgeks teha.

Mis on integreeritud turunduskommunikatsioon?

Esmapilgul võib kõnealune sõnaühend tõesti suure küsimärgi tekitada, kuid tegelikult on integreeritud turunduskommunikatsioon juba mitmetes ettevõtetes rakendust leidnud ning seega puutume ka tarbijana sellega igapäevaselt kokku.

Tegu on protsessiga, mille eesmärk on järjepidevalt kujundada ja edastada organisatsiooni sõnumeid, kombineerides selleks eesmärgipäraselt erinevaid kommunikatsioonivorme ja -kanaleid.

Lihtsamalt öeldes soovitakse saavutada seis, kus oma tootele/ üritusele/ projektile soovitud tähelepanu saamiseks kasutatakse erinevaid kanaleid, kuid seda tehakse struktureeritult ning tagatakse, et igas kanalis kasutatakse samu põhisõnumeid.

 

Mis tegevused omavahel integreeritakse?

Integreeritud turunduskommunikatsiooni võib visualiseerida puslena, mis koosneb erinevatest tükkidest. Enamasti on nendeks:

  •  PR ehk meediasuhted,
  • pakend,
  • WOM (word of mouth ehk otsesuhtlus),
  • ajakirjandus,
  • müügitoetus,
  • müügikoht,
  • digiturundus,
  • üritused,
  • otseturundus,
  • reklaam.

Kõik neid tegevusi saab kasutada selleks, et jõuda oma sõnumiga soovitud inimesteni. Näiteks saab oma uuele tootele tõmmata tähelepanu raadios (reklaam), intervjuuga ajalehes (PR), Facebooki reklaamiga (digiturundus), tooteesitlusega poes (müügitoetus) jne. Kindlasti meenub sulle mõni sündmus või bränd, mille kohta kuulsid väga erinevatest kohtadest.

Pusletükkide suurus ja kuju olenevad kampaania eesmärgist ja sihtrühmast, kuid need tegevused peavad toimima üheskoos, et tekiks terviklik pilt ja sõnum.

 

Milleks tasub mõelda turunduskommunikatsioonile kui integreeritud süsteemile?

Oma turunduskommunikatsioonialaste tegevuste vaatlemiseks ühtse süsteemina andis tõuke tarbijate ja nende ootuste kiire muutumine. Kõik ettevõtted seisavad silmitsi üksteisest erinevate sihtgruppidega, kes saavad oma info väga erinevatest allikatest. See tingibki vajaduse olla oma sõnumiga väljas mitmes kanalis samaaegselt.

Samuti võitlevad kõik tähelepanu eest, mistõttu on infomüra ja valikuid palju. Silma paistmiseks ja õigete inimeste kõnetamiseks on oluline pakkuda isiklikku lähenemist, tekitada tarbijatega dialoog, neid kuulata ja saadud tagasisidet edaspidi oma turunduskommunikatsioonitegevustes kasutada.
 

Integreeritud turunduskommunikatsiooni eesmärk ja kasu:

  • Ressursside tulemuslik, efektiivne ja säästlik kasutamine;
  • ühtse ja selge sõnumi edastamine igal kokkupuutel;
  •  luua järjepidev ja pikaajaline suhe – usaldus. 

Integreeritud turunduskommunikatsioon oma mitmekülgsete võimalustega eeldab arvestatavat ajalist ja ressursilist panustamist ettevõttesiseselt ning sageli kaasatakse soovitud protsesside toimimiseks ka erinevaid partnereid.  

Aitäh võimaluse eest, Viimsi Gümnaasium! Tore oli oma teadmisi jagada ja noortele ning nende korraldatavatele koolisündmustele hoogu anda.


Lisa kommentaar

Email again: